Let op: Dit is wat koffie met je lichaam doet.

Een kopje koffie is een goede manier om ons energiek en gefocust te houden. Er is een groot misverstand over koffie. Welke impact heeft het op onze gezondheid? Is het echt gezond?

Nadat we hebben uitgezocht welk effect dit heeft op ons lichaam, kunnen we begrijpen waarom we het zo veel drinken. Miljoenen mensen geven er de voorkeur aan om hun koffie te drinken met room of een paar theelepels suiker, maar het is belangrijk om te onthouden dat je alleen de voordelen zult ervaren door pure, zwarte koffie te drinken.Ook moet je biologische koffie kiezen, zonder toegevoegde kunstmatige smaken.
Wat gebeurt er met je lichaam als je elke dag koffie drinkt?

1. Het zal uw metabolisme verhogen
Dit is een van de belangrijkste redenen waarom mensen regelmatig koffie drinken. We zijn allemaal in een situatie geweest waarin we ’s morgens wakker worden, totaal onvoorbereid voor de komende dag, en dan een kopje koffie nemen. Na het drinken voelen we ons energiek. Dit is geen energie die lang zal meegaan, maar het helpt ons zeker om onze dag een nieuwe impuls te geven. Volgens de verschillende onderzoeken over dit onderwerp kan koffie je metabolisme verhogen na het sporten. Een onderzoek dat werd gepubliceerd in de Journal of Applied Physiology, duursporters die na hun training een kopje koffie namen, had 66 procent toename in spierglycogeen. Dit hielp hen om de energie te vervangen na het trainen, in een zeer korte tijd.

2. Koffie kan de gezondheid van de hersenen verbeteren
Waar moeten we beginnen met alle hersenvoordelen? Welnu, sommige onderzoeken hebben aangetoond dat het drinken van 3-5 kopjes koffie per dag het risico op het ontwikkelen van de ziekte van Alzheimer en dementie met wel 65% kan verlagen bij mannen en vrouwen van middelbare leeftijd. Andere studies hebben aangetoond dat een dagelijkse kop van Joe het risico op het ontwikkelen van de ziekte van Parkinson met maar liefst 32-60% kan verlagen. Ook kan het drinken van koffie een type nucleoside in de hersenen remmen dat bekend staat als adenosine. Adenosine vermindert het vuren van neuronen en de afgifte van gunstige neurotransmitters zoals dopamine, serotonine en norepinefrine in de hersenen. Omdat cafeïne adenosine blokkeert, verhoogt het daarom de “feel-good” -chemicaliën in de hersenen. Ten slotte hebben andere studies gevonden dat koffie cognitieve prestaties, stemming, reactietijd, geheugen en alertheid verhoogt.

3. Het geeft je een goed gevoel
Onderzoekers van de Harvard Public School of Health voerden een onderzoek uit waarin werd aangetoond dat volwassen vrouwen en mannen die dagelijks 2-4 kopjes caffeïneerde koffie consumeerden, een 50 procent minder kans op zelfmoord hadden dan deelnemers die helemaal geen koffie dronken. Bovendien heeft koffie verschillende antioxidanten en voedingsstoffen, waaronder mangaan, kalium, vitamine B1, vitamine B2, vitamine B3 en vitamine B5. Het is zelfs zo dat het comfort en de voedingsstoffen die u krijgt als u dagelijks een paar kopjes koffie gebruikt, u gelukkiger kunnen maken.

4. Het vermindert het risico op huidkanker
De Journal of the National Cancer Institute publiceerde een onderzoek waaruit bleek dat oudere volwassenen die dagelijks 4 of meer kopjes koffie dronken, een kans van 20 procent hadden om de dodelijkste vorm van huidkanker te ontwikkelen, bekend als kwaadaardig melanoom. Experts denken dat koffie de kans op huidkanker vermindert vanwege de grote hoeveelheid fytochemicaliën en antioxidanten.

5. Vermindert het risico op leverkanker
Hepatocellulair carcinoom (HCC) is de zesde op de schaal van de meest algemeen gediagnosticeerde kankertypen. Sommige deskundigen geloven dat het de derde belangrijkste doodsoorzaak is die verband houdt met kanker. Slechts één kop koffie gedurende de dag kan het risico van deze ziekte met 20 procent verminderen, twee kopjes met 35 en vier kopjes met 50 procent. De mensen van de FDA waarschuwen echter dat je niet meer dan 400 mg moet binnenkrijgen. koffie in één dag.

6. Het kan het risico op diabetes type 2 verminderen
Volgens een studie onder leiding van onderzoekers van de Harvard School of Public Health, hadden mensen die in de loop van vier jaar één kopje koffie per dag hadden ingenomen dan hun normale hoeveelheid, een 11% lager risico om type 2 diabetes te ontwikkelen in vergelijking met degenen die dronk dezelfde hoeveelheid koffie als normaal. Bovendien ontdekte de studie dat degenen die hun koffieconsumptie met meer dan één kopje per dag verminderden, hun risico op Type 2 diabetes met 17% verhoogden.

Bekijk ook deze video:

STEUN ONZE PAGINA MET EEN

DEEL DIT VERDER MET JE VRIENDEN EN FAMILIE!
Reageren

Wat vind je hier nou van? Reageer hieronder.
script type="text/javascript"> window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({flush: true});