Stretchoefeningen die je rug en zenuwpijn verminderen.

Ischias kan vervelende pijn veroorzaken in de rug en benen. De meeste mensen ervaren dit wel op een bepaald moment in hun leven, sommigen meer dan anderen.

Mocht je hier last van hebben, dan kan je het beste je huisarts raadplegen. Maar je kan ook een van deze oefeningen proberen:

1. Staande Piriformis-stretch
Sta rechtop, en plaats een voet boven de andere knie. Verlaag je heupen alsof je op een stoel zou gaan zitten. Behoud deze positie tot je je spieren voelt opspannen, herhaal vervolgens met het ander been.

2. Liggende Piriformis-stretch
Dit is hetzelfde proces als de eerste stretch, behalve dat je deze oefening liggend uitvoert. Je duwt je been die je voet op de grond heeft, achteruit richting je borst, zodat je andere been stretcht.

3. Heup stretchen
Lig recht op je rug. Buig je rechterknie zodanig dat het wijst naar de plafond. Draai de knie daarna in de tegenovergestelde richting (links) zodat het boven de andere is. Probeer je bovenlichaam recht naar het plafond te richten.

STEUN ONZE PAGINA MET EEN

DEEL DIT VERDER MET JE VRIENDEN EN FAMILIE!
Reageren

Wat vind je hier nou van? Reageer hieronder.
script type="text/javascript"> window._taboola = window._taboola || []; _taboola.push({flush: true});